Saturday, January 10, 2009

.:Barriers:.


Salam…

.:Kesibukan yang tak seberapa nak sibuk:.

Sejak menyambut thn baru 2009…
Kesibukan melanda diri dengan tugas2an di tempat kerja….
Dengan resit2 tol,petrol yg melambak2, dll lagi…yg perlu diclaim segera….
Dengan tugasan baru lagi, jd drive :P , ambik adik kat sekolah baru dia setiap hari pukul 6.30ptg…
(Bdk Form 1 yg terpaksa bersekolah sesi petang..ahaha pasti mengantukkan.. :P)


--- claim bulan 12 thn lepas ---
.:4 places in 1 days:.

Melaka --> Sedenak --> Ayer Hitam --> Pagoh --> Tangkak --> Melaka

Banyak kan tempat yg terpaksa di tuju dalam satu hari??
Pada hari jumaat lepas, 9 januari, aku ngan project manager aku terpaksa ke Office PROPEL di Sedenak atas urusan kerja... so, dengan Savvy hitam kepunyaan syarikat, kitaorng pun drift la ke sana pagi2 lagi....


Urusan kerja di Sedenak kejap je... tengok jam baru kul 11.30pg... kul 3.00ptg nnt ada meeting OSH(occupational, health and safety) kat Tangkak plak... so, kitaorng melambat2kan masa dengan singgah di Ayer Hitam... hehe..shopping2 dulu.... aku rs klu masa ni mak aku ada, mesti mcm2 dia beli...
aku?? X heran plak dgn barang2 yg ada kat sini.. Cuma aku heran dgn sandal pink ni je...hehe..Mmg sebelum ni aku ada sandal macam ni beli kat Ayer Hitam ni juga time family aku singgah sebentar sebelum ke JB...tp sandal tu dah season (color hijau) dan sudah selamat berada di disposal area…. :) benda lain yg kitaorg beli ialah kerepek2 je...

Dalam kul 1.00ptg kitaorng terus bla... Dalam perjalanan, perut kami lapar... so exit kat Pagoh utk mkn... After makan terus ke Tangkak...dan tiba dalam kul 2.00ptg, kitaorng solat kat Section Office Plus pastu terus masuk meeting..... abis meeting kul 5.30ptg, terus bergerak pulang ke Melaka.

Fuh, penat... tp bkn aku yg drive, project manager aku yg drive dr pagi smp petang..ahaha... hebat2... Macam x caye plak bleh ke 4 tempat dalam sehari... tp kene caye gak sbb kita ke sana menggunakan kemudahan lebuhraya... mmg aku satu hari tu asyik hadap highway je.... lalalala... dah le keje pun kat highway S2 (Simpang Ampat – Pagoh)....




--- ME pinky sandal :P ---

.:Flashback:.

Tetiba teringat seseorang yg pernah bagi aku green stuff ni... RINDU plak kat dia.. aku selongkah blk library picture aku... nasib jumpa picture.. stuffnye x tao berada dimn…
time tu aku tahun ke 2 semester ke 4... nak tergelak pun ada... hehe... stuff ni adalah hadiah balasan daripada hadiah perkenalan aku dgn someone ni.... tp bukan dia yang bagi sendiri kat aku, dia bagi melalui member aku, sebab time tu dia dah nak balik Ampang. Dah tu member aku ni plak bagi time kelas kitaorng nak ambik exam paper Photography II.

Adoi, mmbr2 lain semua nmpk, pergh agak2 r nak bg pun...cover la skit.. ni x, dia keluarkan je green stuff ni dari poket seluar dia,pastu tunjuk tinggi2, sambil berkata :
” Dura, nah...MZ bg ko ni...Dia kem salam ko...Skrang ni dia dah kat Bus station kot”
..adey... smp mmbr2 rapat aku yg lain dah sengeh2 kat aku....

Tp tu semua dulu2... terlalu manis utk di ingatkan... so, mesti korng nak tao apa citer aku ngan MZ ni kan? Well, kitaorng still kawan mcm biasa, Cuma x se-close dulu...aku dpt rs kan... sbb dulu kitaorng klu msj ”sy-awk”, tp skrang ”ko-aku”... aku lah punca pnggln tu berubah..aku yg start dulu tukar ke ”ko-aku”, smp dia pelik nape aku msj camtu... sebenarnya.... argh!!!! Yg pasti aku x pat nak berundur ke ms lalu.... sob3!!! Bisakah hatiku difahami,walaupunku himpunkan sesalku, bisakah terbuka kalbu?? .... :P *jiwang,jgn layan,jgn layan*

---pelik2 pun sy suka :P ----
.:Saturday Moody:.

Pagi sabtu yg berbahagia, dengan niat yg suci lagi murni membawa kak efa ke klinik... lepas parking kete, aku terus msk klinik lantas lupa utk menggores kad gores dan menang (kad parking).... akibatnya:

50kali ganda terpaksa aku bayar...dr 60sen sejam...pergh.. sebulan nyer topup pun lepas la... sedey2... *parent aku x tao pun yg aku kene kompaun, klu tao kene taklimat panjang plak* ni la balasan org yg selalu lupa mcm aku... argh!!!!!!!!!! Melayang RM30 aku.... sob3!!!




--- Macam dpt surat saman, menakutkan----



------------------------------------------------------------


To many locks,
To many cries,
To many tears,
To many lies,
To many barrires,
Just too many barrires......
Use pretending I'm alright.....
wasalam....

4 comments:

payarumput21 said...

Salam Dura..

One of the main 2 reason kenapa Aiman pegi Sekolah Dato Dol Said.. Semua kelas pagiiiii...

Sibuk2 pun sempat bershopping bagai ekkk.. hmmm.. bagus.. bagus.. multi tasking.. ahaks!

payarumput21 said...

p/s.. Rephrase.. "main reason..." Dont know when the "2" enterframe daaa.. Bikin rosak grammar jerrr..

hady said...

erkkkkk...

sebulan topup rm30 saja??

wow..

mine maybe rm200 - 300

.:dura:. said...

wah banyak yer???
hehe..anda mmg patut pun bnyk topupnyer... nak contack org tersayang di Malaysia...hehe...
nnt2 klu sy ada org "tersayang" rate nyer pun naik kot...tapi x lah sebanyak anda... :P