Wednesday, December 31, 2008

.:ByE 2008 HeLLo 2009:.


Salam,
YaALLAH!!! awk2... ye2 awk yg ngah bc blog ni... mintak tolong skit... emm... tu kat tepi tu tolong bersihkan skit bleh....? bkn kiri tp kanan..ye2... ops2!!! bkn laptop awk, tp blog sy... Bersawang dah sy nyer blog ni.... br tinggalkan beberapa hari... terima kasih ye tolong bersih2 kan skit... hehe.... ok... bleh teruskan membaca.... sila2...jemput2 tambah nasi jgn malu2...:P *sowy2, kepoyoan membadai jiwa*
ok lets start: disebabkan x ada ms nak updated so post kali banyak benda skit nak kongsi.
.:Selamat Hari Lahir:.


Tanggal 25 December 1958, lahirlah seorng baby boy yg agak comey yg diberi nama
Rahmat Bin Abu....
Tapi tu 50 tahun yg lepas...mmg la comey sgt2...
Tp kini meniti usia 50 thn, insan bergelar Ayah kepada 4 org anak, jelas kelihatan riak wajah ada penat lelah dlm membesarkan kami 4 beradik... kerenah2 kitaorng yg macam2 hal dari kecik smp besar.... Beliau sabar dan tabah membesarkan kami... Pengorbanan beliau amat2 besar buat kami... sehingga x mampu utk aku perkatakan setiap pengorbanan yg beliau lakukan...Beliau lah ayah kami.... =)
Aku x nak explain pnjng2 pasal pengorbanan ayah, nnt aku rs nak nangis..:’(
Lihat pada gambar kek tu, mesti korang gelak tergolek2 kan... mcm x sesuai je decoration kek tu dgn usia ayah aku... well, ni sebenarnye kitaorng saje2 je... warna2 smarties tu melambangkan warna2 kehidupan...hehe..... hasil sentuhan anak2 dia... pergh, bangga ooOoo bt special utk ayah sendiri di hari lahir beliau.... =)



.:Majlis Tunang Abg Zuhaili a.k.a abg sepupu dengan Kak Hamidah a.k.a bakal kakak sepupu:.

Apa yg menarik sangat kat majlis ni??
Biasa r majlis tunang..aku suka bab2 makan jew ngan capture2 pic ditambah menyusahkan diri selagi boleh utk memasukkan imej diri sendiri kat dalam camera org lain… ahaha…gedix tol…
Tapi ada satu benda yg korang selalu perasan atao x brape nak prasan klu setiap kali majlis, x kiralah apa2 majlis…. Apa erk?
Air Sirap Pengantin? Emm..bukan2 silap… Zaman sekarang dah maju, penemuan chemical2 skrang dah advance, apa barang sirap…skrang jus oren… x yah susah2 kan diri nak squeeze buah oren… Cuma tambah air je….



Bukan air sirap or air oren yg nak srh korang perasan kan...tp ni ha...




Aiseh...mesti ada nyer lah org ni... dok tonggeng sana sinun nak dptkan picture the best.... seronok den tgk.... tu yg den susah2 kan diri utk sentiasa berada di dpn lensa x kira la DSLR ke, Camera2 digital yg lain...janji imej den ada.... ahaha.... femes2.... :P

- PENIRUAN SECARA TERANGAN -

Dengan x brape nak terkejut + bangga2 skit... Salah satu daripada hantaran adalah kek from Sacret Recipes.... emmm..ada sama mcm kek besday ayah la plak... sape tiru sape ni??? *ahaha*


.:MATANG:.

Emmm..common topic setiap kali besday or new year....
Bosan…. Terlalu subjective utk dirungkaikan…
Tapi td aku TERPAKSA masuk Kem Terendak… ingatkan selepas kejadian kene MARAH ngan Mat Perang (Military Police) dah x nak jejak dah kem ni… namun disebabkan ada urgent punya hal…nak x nak kene lah drive msk kem utk gie tmpt keje ayah…. Dengan penuh berhemah dan tidak mengetepikan sikap2 kesopanan dan kesusilaan, bila melintasi post guide je, aku stanby turunkan tingkap skit, pastu stanby dgn senyuman… hehe… biasalah muka comey lagi manis ni klu senyum at least Mat Perang tu sejuk skit drpd td dok tercegat bwh panas kan…ahaha aku yg sengal…
Alhamdullilah….x kene marah dah… bgs2 dura… belajar dari kesilapan, dan tidak mengulanginya di masa hadapan… kira aku matang la kan?? Cuma fizikal aku je x brape nak tunjuk aku ni dah matang…. Yelah, time aku smp hospital, dlm lif utk ke ofis ayah, ada sorang staff nurse ni, lps ayah knlkan aku kat dia, dia bleh cakap kat ayah aku bersaksikan aku : “Owh, ni anak ko yang Form 3 tu eh?”
Adoihai… tergelak aku….Form 3 ye…Form 3…. Muda lagi aku ni tao…. Belasan tahun lagi....Ahaha… biasa r muka comey camni mmg x leh nak tipu la… iyekan aje.. klu nak kata aku Darjah 6 pun aku terima je… tp bile dia tanya dtg ngan apa, aku jawab la drive kete dtg sini... emmm.. time ni br la aku sedar aku dah 21... mn ada bdk form 3 ada lesen kete... ahaha... Thn 2009, bulan 9 nnt la tapinya... usia aku : double 2 or dua puluh dua. Hopes kematangan aku seiring dengan usia...ops cop2... ada tambahan, dan seiring dengan fizikal :P

.:New Year:.

Aku ada planning besar….
Nak tanam Cili…
Tapi not sure lagi... Mentor dah ada...
Cuma kene planning dengan lebih terperinci lagi la....
Ni semua gara2 abg aku yg srh aku berfikir secara proactive....
Tetiba teringat makcik member aku ada bt tnmn cili..mula2 secara kecil2an. Tp sekarang lihat lah pic di bwh... bangga plak aku tengok tanaman cili ni berjaya....



Aku tinggalkan 2008 yang penuh dengan kenangan suka duka, perasaan yang berombak-ombak, pemikiran yang tergolek-golek... dan macam2 lah...

SELAMAT TAHUN BARU 2009.....
Bermula satu lembaran baru....

Wasalam.........

7 comments:

Hafizuddin Awang said...

selamat tahun baru 2009! :)

Miza said...

huhuhu nurse tu kate ko form 3??? klo aku mst die igt darjah 6 huhuhu... arap2x kite dpt pe yg kite inginkan sempena tahun baru ni kan... hehehe... ;-)

.:dura:. said...

judin: slmt thn baru jgk...

miza: tu r pasal.. sgt sedey ok...
tp x pe, itu tandanyer kita comey..ahaha.. insyallah segalanya dpt dicapai...amin..

payarumput21 said...

Salam..

Dura sayang.. bila la dia nak update yeeee.. rindu laaa..

eeeee.. getik.. ;p

.:dura:. said...

to pri21: ye kak pri21 syang.. belum ada topic best la..nnt sy update k...
hehe..sabar2...

wanieweng said...

alahai switnyeee bday ayah.ayah ku dah tua wey, 60+ tp perangai cam budak2! heeee

anyway, tahniah kerna hidup selame 21thn dgn jayanya.. semoga anda dpt lalui tahun2 akan dtg dengan lebih tenang!

all the best, durah!

*'h' tu disengajekan.hehe*

.:dura:. said...

wanieweng: pasti ayah ko nampak muda, sebab jiwa muda.. :)

tahniah bt ko jgk sbb berjaya hidup selama 21 thn... all the best too...