Saturday, April 4, 2009

..Nak Sign Encik....


Salam….

Bile gaji lewat dpt, hidup mula jadi xkeruan… argh!!! Aku nak gie ofis pun nak kene isi minyak…beli minyak pun kene guna duit… topup lagi… :P nak mkn lagi… bukan kah ini semua perlu menggunakan duit??


Tiap2 bulan mcmni, gaji msk lewat… Nak kata bulan ni Propel lewat release cheque xjgk… rupanya masalah lain pulak timbul sehingga aku dan project manager aku kering kontang…. Rupanya Bos aku xnak sign cheque… Ya Allah, apa kejadah nyer lah…. Nak tunggu cheque clear dah ambik ms 3 hari… Abis klu x sign2 cheque dr sekarang, bila nak dpt gaji nyer?? Owh, tolong lah pikir skit…. Don’t be too self-fish man…

Kepada my “beloved boss” kat HQ S.alam tu (rsnyer dia xbc blog aku ni..), oh! Pls la jgn merajuk lama2…. Tolong la sign cheque utk semua department n cheque utk byr sub-con… merajuk2 jugak lah, tp kerja nak jln jugak.... sub-con kite nak tnm pokok kat third lane lah, nak byr duit gaji workers diorng lagi….. adui2... Perkara mcmni boleh menjejaskan reputasi kerja kitaorng kat mlk ni.. Cukup lah dgn masalah contract kat MRSM tu yah tah hape2 citer… So, xyah lah libatkan contract landscape kat mlk ni which totally xmendatang apa2 masalah kat company, dpt profit every month lg ada… Be professional lah……….

Apa masalah lah boss aku ni merajuk tah… mcm kanak2 sekolah, tp kanak2 sekolah pun still leh pujuk, bg jew gula2 ke, coklat ke, terus xmerajuk dah… ni org tua ni, xkan nak bg bunga ros sedozen br nak sign cheque… bukan nyer pompuan… buruk sungguh tabiat org tua ni… Boss aku ni sepatutnya bersyukur sbb dia dpt workers yg xbnyk bunyi, klu nak ikutkan, gaji workers kene byr on time and perlu ada account sendiri utk byr duit workers every month sharp on time, ni tidak, kene tunggu payment dr main-con br leh dpt gaji… klu lapor kat Pejabat Buruh br tahu langit tinggi ke rendah… uhuhu… pergh, xpaham2… ni boleh sambut “Hari Tak Paham Sedunia”

P/s: susah sgt ke nak sign cheque ni??? Ada sesusah mcm nak selesaikan Pythagoras’ Theorem or Trigonometry ke?? Argh…sengal tol… Aku nak gaji aku!!!!….

(sabar2…lama2 hilang jugak)

Wasalam….




No comments: