Sunday, November 9, 2008

.:Amarah:.


Salam,
Seperti yg anda dpt lihat gambar di atas, disitu lah aku kene tahan dgn tentera yg berkawal kat situ pada hari jumaat (7 Nov), sbbnyer x slow kan kenderaan sewaktu keluar dari kem utk pemeriksaan... :P
Padan muka eden....

Time masuk x ada pape, sbb dgn ayah, ayah dah warning awal2 srh slowkan kete... then, bile dah antar ayah kat tmpt kerja (Hospital Kem Terandak), waktu nak kuar aku jadi lupa utk slowkan kete kat kawasan tu...
Mmg cuak la kene tahan... nasib x apa2... dia bg last warning jer...
dalam hati aku :
(eh2.. 1st time buat salah, terus dpt last warning?, bagi le 1st warning dulu… Mmg x bleh bla lah askar ni..)

Hari tu sbnrnya 1st time aku drive dlm kem, itu pun gara2 motor ayah rosak, tu yg antar ayah gie kerje dulu br gie ofis...
Sepatutnya, aku kene respect bile msk tmpt yg x pernah aku masuk…, tp pretend mcm bagus... kan dah kene marah ngan askar... dah le badan askar tu besar.. uish, takut...
Dah2, lepas ni aku x nak dah masuk kem lagi...
Nasib baik ptg tu, ayah balik kerja tumpang kawan dia... klu x kene drive masuk kem lagi... adoi, dah x sanggup dah nak tgk muka2 askar kat situ, nak2 kat kwsn yg dlm picture tu....

Hal ni, ayah aku x tao... aku x citer kat dia, klu citer mesti dia bising.. :P
dan dia x akan tahu....hehe.... yang aku bg th kat ayah, aku x nak dah gie kem lagi.. bile ayh tny knp? Aku jawap, x ada pape,jln kat situ kecik x leh bw laju.... :)


Aku citer kat Project manager aku jer...
Mmg bengang la sbb kene marah, satu hari tu aku bengang giler ngan askar ngan semua askar2 se-Malaysia la senang citer...
Last2...


Project manager aku belanja makan kek.. (brownie walnut)
Hehe.. hilang skit kebengangan.... TQ2...
Hari tu juga merupakan hari yang sangat lapar... ni mesti penat layan jiwa kacau..ahaha..


Note 1: skrang aku dah calm down skit la, biasa la, siapa yg x bengang klu kene marah kan...
Note 2: aku masih mencuba untuk memandu secara perlahan, dan belajar dr kesilapan...
(ops, klu laju x bermakna berbahaya, dan perlahan x bermakna x berbahaya...ikut keadaan,ok..)
Note 3: kepada tentera / askar yg telah menahan dan bg last warning tu... jgn harap la jmp aku lg.. mmg x de nyer le aku msk kem lagi... =P ahaha...


Wasalam...

6 comments:

alchemy said...

salam, askar dididik dengan disiplin.. kalo kene marah tu, bg dorg bese je. kite je xphm dorg. anyway, sabar je la. kite ni xperfect. =)

Hafizuddin Awang said...

ooo xsangka plak kem terendak ni besar rupanya. siap ada hospital lagi. macam nak masuk negara lain la plak ye, siap kene ada inspection lagi. apa2pun, jgn bengang sgt kene marah. encik askar tu cuma mjalankan tugas je. tak tau la kalau2 ari tu askar tu emo blebih2an plak. kalo kes camtu, mmg patut bengang. hehe.

.:dura:. said...

alchemy : wslam, mmg tersgt lah disiplin ye... diorng klu kene marah pun mmg x heran, sbb hati pun dah mcm batu...:)askar lah kata kan...

judin : mmg besar, MRSM pun ada kat dlm kem ni... bkn nak msk negara lain, tp nak msk ke dunia lain, dunia yg berbeza dgn dunia org awam...:)

Miza said...

Dura ko kne tahan ngn askar tu ke...huhuhu cian ko...tu la lain kali bw keta kne pandg kiri kanan gak...

kylex said...

slow2 di dlm kem askar,heheh..Best tu jadik askar,hahha..Adek sy lagi 4taun akan jadik askar yg berjaya,kemudian akan slalu mskla sy ke kem tentera,huhuh..

xnak ikt dah :p

.:dura:. said...

miza : tu la...cian aku kan...??

kylex : oh ye ke?? ahaha... gud luck to him... mmg x nak ikt msk kem dah..:P