Showing posts with label driver. Show all posts
Showing posts with label driver. Show all posts

Monday, April 20, 2009

Kereta dan dot...dot...dot...

Salam,
Tgh bosan sangat2... pikir punya pikir, last2 terpikir nak post pasal topik ni...
Korang pernah x klu nampak sesuatu kereta
, korang akan teringat kat someone yg guna kereta tu jgk?? Sbbnya ada kene mengena ngan hidup korang xkira lah best ke xbest.... sometimes, korang nak sgt2 tgk kereta jenis tu lalu sebelah korang atao muncul dpn mata korang and sometimes jugak korang xnak tgk langsung kereta jenis tu muncul or lalu dpn korang...

Berikut beberapa cth kereta yg ada kene mengena ngan LIFE aku...

YANG BEST

1. KELISA SILVER



Klu aku nmpk kete ni, aku mesti teringat kat Abg Shukor (Surveyor). Dengan menaiki kereta dia ni lah aku gie site time aku praktikal dulu skali dgn chairman dia,n mmbr prktikal aku.. boleh dikatakan everyday sepanjang praktikal, aku mesti naik kete ni... bnyk sgt kenangan yg best ngan kete ni, kitaorng menyanyi, borak2, smp gie Seremban pon ngan kete ni jgk...

2. WIRA HITAM SE



"DIA" ada ckp kat aku yg dia nak ambik kete mcm ni...hehe..so setiap kali terpandang kete ni, mesti teringat "DIA".... LOL... tp tah bile tah...

3. SAVVY HITAM



Ahaha..klu nampak kete ni, first thing yg ada dlm otak aku is "Kak Fiza", "Susah naik bukit", "Nak masuk gear reverse lain dr yg lain"...
Sbbnya, kete ni di supply oleh company aku utk kak fiza (project manager), so kitaorng leh bt inspection kat highway by using dis car... kira kat highway S2, klu nmpk savv
y hitam berline biru kat body mmg semua org knl, xkira lah JuruTol, workers contractor Propel, staff2 PPROPEL, mahupun Staff PLUS semua knl kete ni...ahaha..

4. SAGA SILVER



Yang terlintas dlm otak aku, xlain xbukan "Mak Long".. Mak Long aku br beli kete ni, dah tu aku plak yg drive kete ni ke JB time sepupu aku tunang ms tu, best gak drive kete auto...hehe...sedap je tekan minyak, xyah susah msk gear... aku larikan 120-13
0.. :P

5. GETZ KUNING



kete pertama auto yg aku drive.. Mak cik aku dgn yakin nyer membenarkan aku drive kete dia ni, even dia tao aku xprnh bw kete auto b4 this... Then, after that br aku realize yg bw kete auto ni sgt2 senang & quite bored..hehe... So. klu terpandang kete je
nis ni mesti teringat 1st time bw kete auto..hehe..

6. MyVi Putih



Mesti klu tgk kete ni, mesti teringat kat abang aku...xhbs2 dia tukar sportrim..konon2 nak kasi cantik...ish2..membazir2...

YANG X BEST


1. KELISA PURPLE @ BIRU




Klu tgk kete ni, mesti teringat kisah "itu" dan "org itu"... kira aku xsuka tgk kete ni lah senang citer... xkire lah sape2 yg drive, aku still xsuka... :P (oit, bdk TM..)

2. WAJA SILVER



Kete yg telah memarahi aku baru2 ni, just kerana aku lupa bg signal k
e kanan jew, pastu driver tu leh potong kete aku,turunkan tingkap pastu marah2 amende tah xjelas aku dgr, padahal sebelah mamat ni ada bini dia and sorang anak dia yg umur lebih kurang 3-4thn.. Wow, cian bini dia dpt laki yg suka marah + maki hamun :P, tp beside that mesti dia bangga jew rs...LOL.. yg x bestnyer, anak dia yg kecik tu, blajar something bad dr father dia..ohoho..xbgs2... aku buat muka relex jew.. lantak ko lah..mcm ko pemandu berhemah aku nak hormat... boleh bla..

3. PERDANA



aku xleh tgk kete ni sejak dpt tahu ada mmbr tu nak ambik kete 2nd hand perdana...Ya Allah, bukan aku xsuka, tapi knp lah dia xleh pikir on the other site.. Keje gaji xbesar mn,kire cukup lah gaji tu utk cover sebulan nyer life, tp taste mcm ghimao gamaknyer... aku suka klu ada org nak beli kete, tp agak2 klu kete tu in the future being bakal menyusahkan hidup buat pe lah nak beli, nnt rosak nak betulkan lagi, dah nama pun kete 2nd hand... tp xtao lah klu mmbr aku ni ada planning yg lain dgn beli kete ni... tp seyes,meluat tgk kete ni....:P

p/s:mcm2 lagi jenis kete nak citer, tp x larat r..bnyk sgt..cukup lah yg ni jew...

MY DREAM CAR

Klu nak ikutkan dream car aku bnyk sgt..hehe.. dr yg berkos kecil, kos sederhana smp kos mewah.. (ceh,mcm rumah plak)... berikut merupakan kereta2 idaman aku... Choop!! Impian memiliki kereta akan terealisasi jika income aku stabil dan sem
emang2nyer mmpu utk memilikinyer...not 2nd hand yg pasti..hehe...

BMW 5series (Kos mewah)



Honda City (Kos Sederhana Mewah)



MyVi (Kos Sederhana)





Viva (Kos Kecil)




note 1: gmbr2 di atas hanya lah sekadar hiasan, xada kaitan dgn citer yg sebenar...
note 2: rasa mcm best je klu ada kete sendiri...tp bile part nak service,fuel and tol.. wargh..sgt xbest lah pki kete..pki basikal lagi best..hehehe... :P

Wasalam....

Sunday, November 9, 2008

.:Amarah:.


Salam,
Seperti yg anda dpt lihat gambar di atas, disitu lah aku kene tahan dgn tentera yg berkawal kat situ pada hari jumaat (7 Nov), sbbnyer x slow kan kenderaan sewaktu keluar dari kem utk pemeriksaan... :P
Padan muka eden....

Time masuk x ada pape, sbb dgn ayah, ayah dah warning awal2 srh slowkan kete... then, bile dah antar ayah kat tmpt kerja (Hospital Kem Terandak), waktu nak kuar aku jadi lupa utk slowkan kete kat kawasan tu...
Mmg cuak la kene tahan... nasib x apa2... dia bg last warning jer...
dalam hati aku :
(eh2.. 1st time buat salah, terus dpt last warning?, bagi le 1st warning dulu… Mmg x bleh bla lah askar ni..)

Hari tu sbnrnya 1st time aku drive dlm kem, itu pun gara2 motor ayah rosak, tu yg antar ayah gie kerje dulu br gie ofis...
Sepatutnya, aku kene respect bile msk tmpt yg x pernah aku masuk…, tp pretend mcm bagus... kan dah kene marah ngan askar... dah le badan askar tu besar.. uish, takut...
Dah2, lepas ni aku x nak dah masuk kem lagi...
Nasib baik ptg tu, ayah balik kerja tumpang kawan dia... klu x kene drive masuk kem lagi... adoi, dah x sanggup dah nak tgk muka2 askar kat situ, nak2 kat kwsn yg dlm picture tu....

Hal ni, ayah aku x tao... aku x citer kat dia, klu citer mesti dia bising.. :P
dan dia x akan tahu....hehe.... yang aku bg th kat ayah, aku x nak dah gie kem lagi.. bile ayh tny knp? Aku jawap, x ada pape,jln kat situ kecik x leh bw laju.... :)


Aku citer kat Project manager aku jer...
Mmg bengang la sbb kene marah, satu hari tu aku bengang giler ngan askar ngan semua askar2 se-Malaysia la senang citer...
Last2...


Project manager aku belanja makan kek.. (brownie walnut)
Hehe.. hilang skit kebengangan.... TQ2...
Hari tu juga merupakan hari yang sangat lapar... ni mesti penat layan jiwa kacau..ahaha..


Note 1: skrang aku dah calm down skit la, biasa la, siapa yg x bengang klu kene marah kan...
Note 2: aku masih mencuba untuk memandu secara perlahan, dan belajar dr kesilapan...
(ops, klu laju x bermakna berbahaya, dan perlahan x bermakna x berbahaya...ikut keadaan,ok..)
Note 3: kepada tentera / askar yg telah menahan dan bg last warning tu... jgn harap la jmp aku lg.. mmg x de nyer le aku msk kem lagi... =P ahaha...


Wasalam...

Saturday, October 18, 2008

All in One


salam....

::Ku tersenyum::

Hingga saat ini, ku tersenyum
Senyum ku kini semakin lebar hingga ke telinga
(x logic la bleh senyum smp telinga kan2?)
Sepucuk surat sudah mampu buat ku tersenyum…
Sehingga ayah dan mak bersyukur dan gembira…
Walaupun belum menjadi reality, namun surat tersebut sudah cukup buat aku rasa gembira dgn rezeki yg bakal hadir…
InsyaALLAH, lepas 4hb November nnt aku cerita balik apa yg berlaku… ada sape2 yg dah boleh agak ke apa kandungan surat tersebut?? Segalanya akan diceritakan selepas 4hb November nnt… btw, plz pray 4 me….TQ2..

::Red Bull Female Driver Search 2008::

Agak teruja bila terlihat iklan red bull female driver search 2008 kat tv, namun aku masih berkira2 sama ada nak register ke x nak…

Aku nak register sbb:
-bleh dpt training memandu dgn pakar
-sesuai dgn jiwa aku yg suka drive kete laju2, sbb keje pun kat highway...(ish,jgn cthi aku ye)
-minat kat sukan pemotoran sejak form 3 lagi, nak2 F1… sanggup bngn awal pagi sbb nak tgk Ralf Schumacher ngan Kimi Raikonnen.
-bleh drive secara manual dgn baik (ceh..uhuhu)
-nak jadikan Red Bull Female Driver Search 2008 ni sbg platform utk aku explore dunia sukan pemotoran dan sekali gus jadi professional driver mcm Ralf Schumacher ngan Kimi Raikonnen…(angan2 x bleh bla)

Aku tetiba rs x nak register sbb:
-aku rs aku mcm x layak jer
-candidate musim lepas semuanya cun2 giler…
-aku x ada pakej la...

tapi aku sdng fikirkan lagi... why should i be the one of the Red Bull Rookies?

:: Gadis Melayu::

Pernah dgr iklan “pencarian gadis melayu utk Tv9”?
Aku prnh dgr, tpnya x teringin pun nak gi uji bakat... sbb x teruja.
Klu aku masuk kan2...ahaha.. mmg x layak, dah la x th ikat kain batik, anyam ketupat pun x reti...
Tp, x sangka salah sorang dr 10 candidates tu adalah kak Wan Farizah Bt Mustafa
(kak yah), jiran lama...dulu kecik2 aku and abg aku selalu main2 dgn dia and abg2 dia. Main jd power rangers la...
(5 org: aku, abg aku, kak yah, abg gie, and abg boy. Yg jadi robot adik dia : jasmin) ahhaha...
Dan lagi mengejutkan, dia rupanya dah jadi cikgu sekolah menengah, dan juga merupakan cikgu kepada sepupu aku (Ipah). Ipah ckp dia ajar subjek Sains and mathematics.
Parent kak yah ngan parent aku dulu mmg close dulu, tp sejak kitaorng pindah rmh..dah loose contact.
Father kak yah plak rsnya pernah kluar kat Expose Mistik (astro)...dah jadi pengamal perubatan tradisional...
My hopes, moga dia success dlm program ni....



kak yah (dlm bulatan merah)


:: Kesihatan::

Skrang ni ngah x brape sihat... I got flu fever...argh..x suka...sakit hidung klu ada flu ni...sekotak tisu dah habis...
X pe lah, sabar je la ujian Allah...

Note 1: Anything, just email me at : dura_mufc@yahoo.com

Note 2: X sabar nak convocation…=) sbb nnt bleh jmp cousemates blk…rindu ah kat korang…


Last gathering student dip.sc.geomatik (part 6) time picnic kat bukit air, perlis (.Mei.2008)

wsalam....