Sunday, November 16, 2008

.:What goes around comes around:.


Salam,

Aku x tahu dr mn timbulnya kekuatan utk aku menulis post kali ini….

Inilah kisah aku:
Dimana…………..
Aku suka “F”, tp “F” x th aku suka dia…
Aku ingin persahabatan aku dgn “F” lebih dr sebuah persahabatan,
Namun apa yg jelas, sikap “F” menunjukkan yg kami hanya sebagai sahabat.
Sahabat yg sudah semakin jauh, Cuma doa agar “F” terus berjaya dlm apa yg yg dia cita2kan saje yg mampu aku teruskan…
Tp secara tiba2 “A” dtg pada aku dan menyatakan yg dia suka pd aku… Aku x dpt nak terima “A” sbb hati aku masih mengharapkan “F”
Aku x nak “A” merasa betapa deritanya mengharapkan sebuah cinta sm seperti yg aku harapkan pd ”F”.

Alangkah bagusnya klu “A” itu adalah “F”…
Bagaimana aku nak menghadapi “A”? Sedangkan aku hanya menganggap “A” hanya sekadar kawan namun “A” mengharapkan aku lebih dr seorng kawan….
Adakah aku harus bersikap seperti “F” dalam menghadapi ”A”?
Adakah ”A” akan derita sm seperti aku kelak?
Adakah “F” akan rasa apa yg aku rasa bile dia mengharapkan cinta seorng insan yg dia suka kelak?
Dan haruskah aku terima “A” demi utk melupakan “F”?

Ya Allah...
Sesungguhnya Engkau titipkan setiap insan bernama ”Manusia” dengan perasaan kasih dan sayang....
Namun,
Sesungguhnya aku telah masuk ke dalam satu fasa dimana aku x pernah mengalaminya, dan aku perlukan bantuanMu....
Ya Allah...
Bantulah hambaMu yg dalam kekeliruan, kekusutan jiwa dan pergolakan perasaan,
Agar ku ketemui cinta yang abadi berlandaskan keimanan yang tinggi terhadapMu....
Kau hadirkanlah aku seorang insan yang benar2 ikhlas menghampiri ku hanya keranaMu....
Agar hati dan perasaannya tidak ku sakiti dan ku hampakan kelak....
Amin..........


Luahan rasa:
.:Dura:.



10 comments:

kylex said...

salam..

susah2 keadaan mcm ni..Slalu bc kisah2 cmni dlm paper je,tapi kali ni berlaku kt kwn sy sndiri ye..

Berdoa byk2 ye kt ALLAH :)

mohd.firdaus.bin.abd.rahman said...

dura.. aku rs kan.. dalam kes ko ni.. patutnya, ko bagi si A tu peluang. ni pendapat ikhlas dr aku. sbbnya.. aku yg lelaki ni tahu mcm mn rs si A kalau ko x bagi dia peluang. patutnya ko rs gembira sbb dia jujur dgn perasaan dia pd ko.. drp ko ternanti si F yg mungkin ya atau tidak sukakan ko tu, lebih baik ko menghargai apa yg si A rs pada ko. sakit la kalau jd si A. sgt sakit. laki ka.. pempuan ka.. bila datang bab perasaan ni.. sama ja dua2.. :) apapun.. minta petunjuk drNya..

.:Dudu:. said...

kylex: wslam... tu la kan... susahkan bila dah jd... sy pun x th mcm mn bleh berlaku...dugaanNya... dah la sy ni jenis suka kwn dgn rmi2 org...blom ada komitmen utk itu...

daos: wah daos, xprnh2 ko bg komen sepanjang ini...:)thanks la utk pendapat ko... tp bt masa ni, biarlah berkawan dulu kot... biarlah perasaan tu dtg secara naturally.... mmg sakit pun klu jd "A", sbb aku dah prnh rasa... :P Its take time utk lupakan "F"...

bayu said...

du..alahai kwnku..
ni ak ksi 1 ayat dlm quran..
"diwajibkan atas kamu berperang, pdhal itu tidak menyenangkan bagimu,tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baikcbagimu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu.Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"(Al-Baqarah;126)

.:Dudu:. said...

bayu : thanks bayu for being here... sejuk hati sikit...:)

bayu said...

same2 dura..ak mcm tau sapa 'F' tp ak hrp ak slp..huhu..

.:Dudu:. said...

bayu, ko mcm tao ke sape "F"?? rsnyer mcm x silap kot...;P

payarumput21 said...

Salam...

Hmmm.. memula sekali.. nak bagitau.. bersyukur dengan rasa sayang yang dirasa. Sebabnya? Hanya mereka2 yang dipilih Allah saja yang dpt merasa..

Kedua.. berterus terang adalah jalan yang paling baik dan mulia.. Sebabnya??.. lebih baik tau sekarang dan move on with life - regardless jawapan yang diterima tu berpihak pada kita atau tidak.. Sebabnya lagi??.. berdosa biarkan satu pihak lagi mengharap sedangkan kita tau mcm mana seksanya bila berada dalam keadaan yang sama..

Ketiga.. ALWAYS BELIEVE.. kadang2.. mendapat apa yang kita tidak suka itu adalah lebih baik.. kerana Allah lebih mengetahui..

But then again.. seandainya segalanya semudah pengucapan... :-( and.. not to worry.. if things are meant to be yours.. buat la mcm mana pun.. ia akan tetap jadi milik kita.. begitu jugak kalau sebaliknya..

.:dura:. said...

wslam, hakikatnyer.. mahu saje sy bagi th luahan hati sy kat "F" namun kekuatan dlm diri belum ada... lagi satu x pe ke klu pompuan yg luah kan??
Yang pasti sy dah berterus terang kat "A" yg antara kami hanya sekadar kawan...
cuma problem kat "F" jer la...sbbnye sy x leh nak confront dgn dia sbb dia jauh...klu nak luah by ym or email mcm susah...so bg hint skit2 la...
by da way, thank for ur advise..:)

payarumput21 said...

Hmmmm... faham sesangat tu.. but.. perempuan pun manusia jugak kan..?? Zaman junjungan kita dulu pun Khadijah yang mulakan.. yang pentingnya.. "nawaitu".. and if he is your friend.. dia tentunya akan faham.. dan.. dia tentunya tak kan meletakkan tanggapan yang bukan2 pada dura..

The more you wait.. the more things will get complicated.. you'll end up tangled..

Best thing bout you is.. you are standing on solid ground.. not quagmire..

:-)